Blue Flower

 

27 kwietnia 2017 r. odbyło się Zebranie Sprawozdawcze ROD Malwa w Szczecinie.Otworzył  je Prezes zarządu – Tadeusz Pabisiak. 

 

Informacja z przebiegu Walnego Zebrania Sprawozdawczego ROD Malwa w Szczecinie - kliknij tutaj

Sprawozdanie z działalności Zarządu ROD Malwa w Szczecinie za 2016 rok - kliknij tutaj

 

Fotogaleria z zebrania - kliknij tutaj (również menu po prawej stronie)

 

 

 W przewie pomiędzy I a II terminem Zebrania, dzielnicowi KP Szczecin - Pogodno asp. sztab. Rafał Janusz i asp. Piotr Palicki rozmawiali z działkowcami naszego ogrodu oraz przedstawili audiowizualny pokaz dotyczący Programu „Dzielnicowy bliżej nas”. Prowadzona  kampania społeczna ma ułatwić kontakt mieszkańców  z Policją oraz  wskazuje szczególną rolę jaka spoczywa na dzielnicowym. Jest to policjant „pierwszego kontaktu”, który powinien znać lokalne problemy i przy współpracy z lokalnymi społecznościami skutecznie je rozwiązywać. Przedstawili też aplikację mobilną "Moja komenda" oraz Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa. Zwrócili uwagę na łatwą dostępność i intuicyjność wskazanych narzędzi służących do komunikacji z Policją. Mają one ułatwić kontakt z dzielnicowym oraz skutecznie eliminować lokalne problemy. Dzielnicowi ostrzegali  przed oszustwami „na Policjanta” a także wysłuchali spraw zgłoszonych przez przybyłych na spotkanie.

 

Pokaz został bardzo ciepło przyjęty przez zebranych i wstępnie już uzgodniono, że podobny pokaz zostanie przeprowadzony na tegorocznych obchodach Dnia Działkowca. Brawo dla Policji i naszego Dzielnicowego p. Rafała Janusza. Informację o tym spotkaniu można uzyskać pod nw. adresem: kliknij tutaj

  

Zebranie oficjalnie rozpoczęto tradycyjnym odśpiewaniem Hymnu Działkowców.

 

   

Uczczono chwilą ciszy tych, którzy odeszli od nas w ostatnim czasie. Prezes powitał gościa – przedstawiciela OZ PZD Szczecin p.Romana Krempskiego, przedstawicieli Policji oraz zebranych działkowców.

 

Prezes zarządu wspólnie z przedstawicielem OZ PZD w Szczecinie p. R. Krempskim, wręczyli przyznane 7 działkowcom Odznaki „Zasłużony Działkowiec”: Srebrną: Jadwiga Szumiec - dz. Nr 299 oraz Brązową: Bogdan Szymański - dz. Nr 235; Jolanta Wiatrowska - dz. Nr 156; Anna Kobusińska - dz. Nr 184, Waldemar Rybak - dz. Nr 22, Teodor Tomaszewski - dz. Nr 32 oraz Stanisław Czyż - dz. Nr 195.

 

 

 Prezes zarządu zaproponował na Przewodniczącego Zebrania p. Bogdana Szymańskiego, innych zgłoszeń nie było i dokonano jego wyboru a Prezes przekazał dalsze prowadzenie Przewodniczącemu Zebrania. Przewodniczący podziękował za wybór.

 Odczytał i poddał pod głosowanie porządek i regulamin obrad.

  

Następnie dokonano wyboru Komisji Mandatowej i Komisji Uchwał i Wniosków. Prezes zarządu przedstawił merytoryczne i finansowe sprawozdanie Zarządu z działalności za 2016 rok a sprawozdanie Komisji Rewizyjnej ROD z oceny działalności Zarządu za 2016 rok oraz wniosek o przyjęcie sprawozdań Zarządu przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, p. Janusz Węgorski.

 

 

 

Prezes zarządu przedstawił projekt planu pracy na 2017 rok a preliminarze finansowe na 2017 r. – Skarbnik zarządu p. Jadwiga Szumiec. 

 

 

 Sprawozdanie Komisji Mandatowej stwierdzającej prawomocność obrad przedstawił p. Gustaw Mińczuk, przewodniczący Komisji. Zebranie prawomocne w II terminie.

 

Przewodniczący obrad otworzył dyskusję na temat przedstawionych sprawozdań, projektów preliminarzy i planu pracy na 2017. Stwierdzono, że ww. sprawy zostały przedstawione w sposób jasny i wyczerpujący i nikt z działkowców nie zabrał głosu w ww. tematach.

 

W związku powyższym Przewodniczący zebrania oddał głos Przewodniczącej Komisji Uchwał i Wniosków, p. Jolancie Wiatrowskiej, która przedstawiła kolejno projekty nw. uchwał a Przewodniczący obrad kolejno przeprowadzał głosowanie nad:

 

Zatwierdzeniem:

 

- sprawozdania z działalności Zarządu ROD za 2016  – uchwała nr 1/2017

 

- sprawozdania finansowego Zarządu ROD za 2016 – uchwała nr 2/2017

 

- sprawozdania Komisji Rewizyjnej ROD za 2016 – uchwała nr 3/2017 przyjęte jednogłośnie

 

Przyjęciem nw. uchwał dotyczących:

 

- planu pracy na 2016 – uchwała nr 4/2017

 

- wysokości opłat ogrodowych i terminu ich wnoszenia – uchwała nr 5, 6, 7 i 8/2017

 

- określenia wysokości środków finansowych

 

  1.   przeznaczonych na świadczenia i nagrody w 2017 r. – uchwała nr 9/2017

 

- preliminarzy finansowych na 2017 rok – uchwała nr 10/2017

 

- uchylenia porządkowej uchwały nr 14/2014 z 05.04.2014 r.

 

  Walnego zebrania powołującej biuro ogrodu  uchwała nr 11/2017

 

- modernizacji pawilonu ogrodowego  uchwała nr 12/2017

 

- naprawa drogi na alei głównej  uchwała nr 13/2017 przyjęte jednogłośnie

 

W sprawach różnych głos zabrali:

 

p. J. Wiatrowska wystąpiła z apelem o zbiórkę nadwyżek warzyw i owoców i z przeznaczeniem dla biednych, które można zawozić do jadłodajni k. Turzyna, naprzeciw Akademika US (ul. Kordeckiego).

 

p. W. Celencewicz zwrócił uwagę w sprawie wyrzucania śmieci, jest jeszcze dużo osób, które nie stosują się do obowiązujących zasad na ogrodzie, Zarząd podejmuje stosowne decyzje do osób, które nie stosują się do obowiązujących zasad, podając konkretne przykłady.

 

p. T. Pabisiak w imieniu kilku działkowców, przedstawił sprawę gry w piłkę pod naszym pawilonem przez małolatów, którzy obijają zabudowaną już ściankę. Wniosek jest taki, aby wywiesić informację o zakazie gry w piłkę pod pawilonem i zebrani się z tym zgodzili.

 

 

Przedstawił też propozycję, aby przy wyrzucaniu butelek plastikowych odkręcać nakrętki i wrzucać je do specjalnego pojemnika w szczytnym celu. Zebrani  poparli ten pomysł i w najbliższym czasie zostanie taki pojemnik zorganizowany przy pojemnikach na plastiki.

 

 

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zebrania ogłosił zakończenie obrad.

 

 

Zebranie przebiegło w bardzo spokojnej atmosferze a Zarządowi pozostało realizować zamierzone i uchwalone cele oraz czuwanie nad dalszym sprawnym funkcjonowaniu ogrodu.

 

 

Szczecin, 27 kwietnia 2017 r.